GAŚNIĘCIE WSZYSTKIEGO PODCZAS JAZDY

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jacek_645
    Classic
    • 2009
    • 3

    GAŚNIĘCIE WSZYSTKIEGO PODCZAS JAZDY

    Zamieszczone przez splawik
    albo "clasica" 1.9 110KM.
    Nie do końca się z tym zgodzę. Miałem (niestety czas przeszły) Classica ze 110 KM, klimą, elektryką itd.

    Generalnie był to Classic. Z tym, że była to niemiecka wersja.

    Czasem są jakieś tzw. limited edition.
    I wtedy z Classica robią "prawie" Elegance

    No ale to prawie - robi różnicę :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech
  • ciaper
    Classic
    • 2008
    • 11

    #2
    GAŚNIĘCIE WSZYSTKIEGO PODCZAS JAZDY

    Na początku wyjaśnienie - jestem posiadaczem Skody Fabia (SDI, rocznik 2000, przebieg ok. 110000km), ale nikt nie zna odpowiedzi na ten problem, wiec pomyślałem, że może ktoś miał coś podobnego w innej Skodzie ...

    Ostatnio przytrafiały mi się dziwne rzeczy: jakieś 3 tygodnie temu po jakiś paru
    minutach jazdy samochód gasł - wszystko, silnik, cały prąd (tak jakby
    ktoś przekręcił kluczyk). Pojechałem do mechanika, uznał, że przepalił
    się bezpiecznik na panelu na akumulatorze, przełożył kabel na inny
    bezpiecznik i miało być OK. Pojeździłem tak 3 tygodnie i przed Świętami
    nagle po 5 minutach jazdy przy 90km/h padło wszystko, cały prąd, silnik,
    wspomagania brak, hamulec twardy, światła, słowem nic - musiałem być
    holowany. Znowu poprzepalane bezpieczniki - czyli musiał byc jakieś
    zwarcie, coś gdzież w elektryce nie chodzi tak jak trzeba. W warsztacie
    nie mogą za cholerę znaleźć przyczyny. Podłączyli do testera, wszystko w porządku. Posprawdzali wszystko i rozłożyli ręce. Może jest jakas rzadka usterka w tm modelu czy coś o której np. Państwo wiedzą ??

    I jeszcze jedno - podczas sprawdznia testerem wyskoczył błąd na czujniku temperatury paliwa i mechanik kazał mi go kupić. Ale w sklepie śmiech... mówią, że takiego czegoś nie ma. W ASO to samo.
    O co chodzi?
    Może Państwu się cos nasuwa ?

    Pozdrawiam.

    Komentarz

    • Marian 2
      L&K
      • 2007
      • 1085
      • Octavia I combi (1U5)
      • AQY 2.0 MPI 115 KM

      #3
      Kilka(naście) lat temu miałem przypadek w Dacii 1300 po wymianie akumulatora podobną sytuację. Całkowity zanik prądu i funkcji życiowych samochodu. przyczyną okazał się nowy akumulator, w którym brak było połączenia pomiędzy celami. Na początku, oczywiście było wszystko w porządku.

      Komentarz

      • koja86
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 3178

        #4
        ciaper, spawdź aku czy nie robi się przerwa na nim odnośnie czujnika to może miałbyć czujnik temperatury :!:
        Takie zwykłe Ambiente

        Komentarz

        • marekzu
          L&K
          • 2007
          • 1412
          • Superb II combi (3V5)

          #5
          przerwa na aku nie skutkowalaby przepaleniem bezpiecznika - sprawdz dokad prowadzi ten kabel ktory zostal przekrecony - pewnie alternator - nic sie samo nie upali - tym bardziej zabezpieczenie 60A czy nawet wiecej

          Komentarz

          • kurynio
            Ambiente
            • 2007
            • 166

            #6
            Jeżeli chodzi o czujnik temp. paliwa to istnieje jak najbardziej, jest on w pompie wtryskowej, ale napewno nie powoduje on zwarcia , co do kwestii unieruchamiania samochodu, czy podczas diagnostyki w sterowniku silnika, albo w zestawie wskaźników nie wyszła usterka, sterownik silnika lub zestaw wskaxników, chwilowy brak komunikacji??, miałeś odplątywaną wiązkę komory silnika?? Czy nie i się zrobil juz pod izolacją porządny "bacior"??

            Komentarz

            • ciaper
              Classic
              • 2008
              • 11

              #7
              Akumulator jest raczej w porządku, bo działa już ok.2 lat.

              A miałem sprawdzane w ten sposób, ze mechanik podpiął tester (tak na to mówił, chodzi chyba o komputerowe sprawdzenie tak ???) i nie było żadnych błedów oprócz tego na czujniku temp. paliwa, ale powiedział, że to nie jest związane z gaśnięciem na pewno.

              Komentarz

              • marekzu
                L&K
                • 2007
                • 1412
                • Superb II combi (3V5)

                #8
                jeszcze przyszla mi do glowy gnijaca wiazka biegnaca lewym nadkolem - fabie do 2002 roku cierpialy na ta usterke - ale najpierw znajdz dokad cie ten kabel doprowadzi

                Komentarz

                • shado
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 5315
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  marekzu, ta wiązka to od wspomagania gnije.
                  BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                  SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    A wspomaganie jest elektryczne, wiec moze to miec cos wspolnego
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • kurynio
                      Ambiente
                      • 2007
                      • 166

                      #11
                      Zamieszczone przez shado
                      marekzu, ta wiązka to od wspomagania gnije.
                      oj zapewniam, że nie tylko od wspomagania, raz gośiowi nie dzialał kierunkowskaz, pomimo, że żarówka była dobra, zostala odplątana wiązka, która byla już "nieco napuchnięta" i niestety już nie odpalił...

                      Komentarz

                      • zeza1
                        Classic
                        • 2007
                        • 31

                        #12
                        ja miałem to samo we Felicji i była to wina przekaznika
                        teraz AEE
                        I Skoda Ofelia BSE

                        Komentarz

                        • ciaper
                          Classic
                          • 2008
                          • 11

                          #13
                          Zamieszczone przez zeza1
                          ja miałem to samo we Felicji i była to wina przekaznika
                          jakiego przekaźnika ??

                          Komentarz

                          • zeza1
                            Classic
                            • 2007
                            • 31

                            #14
                            tego nie wiem, widziałem jedynie jak pan elektryk coś tam rzezbi lutownicą w tej kostce i od tamtej pory było ok.
                            teraz AEE
                            I Skoda Ofelia BSE

                            Komentarz

                            • mroko
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 659
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              ciaper, tak jak sugeruje kolega marekzu, niech ktoś Ci sprawdzi wiązkę kabli przy lewym nadkolu. Żeby się do niej dostać trzeba wyciągnąć akumulator i jego podstawę. Wiązka znajduje się pod podstawą akumulatora i nie jest tylko od wspomagania tylko to jest główna wiązka elektryczna silnika.
                              W tym miejscu gdzie ona się znajduję zbiera się woda, puchną kable pęka izolacja na kablach i robi się zwarcia. Jest to bardzo częsta usterka w tych autach.
                              Pozdrawiam
                              Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                              Komentarz

                              • onyx73
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 282

                                #16
                                miałem kiedyś felicje i się jej zdarzyła taka sama usterka, z tego co pamiętam to padły jakieś diody w alternatorze i robiły zwarcie...

                                Komentarz

                                • ciaper
                                  Classic
                                  • 2008
                                  • 11

                                  #17
                                  Elektryk w warsztacie sprawdził całą instalację - nie ma sladu po zwarciu, nie ma nic zgnitego, przepalonego...
                                  Chce tylko żebym wymienił tą całą pokrywę na akumulatorze z bezpiecznikami, ale jej nigdzie już nie można kupić.... porażka

                                  Komentarz

                                  • golir
                                    Classic
                                    • 2008
                                    • 1

                                    #18
                                    A jak w deszczu

                                    Musisz sie upewic ze sprawa ta nie wystepuje tylko w przypadku opadow deszczu. Moj ojciec ma Fabe z 2002 roku i w trakcie jej uzytkowania parokrotnie zdarzylo sie iz cala elektryka mowila PAPA. Jedyne co dzialalo to wycieraczki (nawet po wyjeciu kluczyka ze stacyjki). Jedynym ratunkiem bylo odlaczenie akumulatora, przerwa na papierosa i ponowne podlaczenie. Dzieje sie to niezwykle rzadko i tylko w czasie deszczu wiec podejrzewamy zwarcie instalacji. Fachowcy z ASO DREWNIKOWSKI oraz inni czarodzieje nie potrafia zlokalizowac usterki.
                                    Po tym co przeczytalem sam sprawdze wiazke tych kabli pod akumulatorem.
                                    Pozdrawiam

                                    Komentarz

                                    • kurynio
                                      Ambiente
                                      • 2007
                                      • 166

                                      #19
                                      ten motyw z wycieraczkami świadczy o zawieszeniu się modułu nadwozia i raczej z samą wiązką nie ma nic wspólnego, jeżeli występuje rzadko, to można sobie to darować, jeżeli często to wymienia sie modul nadwozia

                                      Komentarz

                                      Pracuję...